Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Új játékok tanulása a 4-5. osztályban

2015.05.18

Új játékok tanulása a negyedik és ötödik osztályban

 

Időpont: 2014. november 14.

Helyszín: ötödik osztály tanterem

Résztvevők: 4. és 5. osztályos tanulók

Szervezők: alsó-felső átmenet munkacsoport

Cél: az alsó-felső átmenet, beilleszkedés megkönnyítése

Rövid tartalmi ismertető:

 

2014. november 14-én a negyedik és ötödik osztályosok új játékokat tanultak.

A játéktanulás elősegíti a gyerekek szociális, kommunikációs készségeinek növekedését.

A következő játékokat játszották a tanulók:

 

  • Bevezető, feszültségoldó játék:                    Miért fontos nekem ez a kép?
  • Csapatépítő, akciós játék:                             Bizalomséta
  • Levezető, zárást előkészítő játék:                 Csoportrajz készítése

 

A játékok nagy örömet okoztak a tanulóinknak. Mindenki aktívan, lelkesen vetette bele magát a játék örömeibe. Végre önfeledten elengedhették magukat az iskolában.

A feszültségoldó képkeresős játékkal mindenki kicsit többet árult el magáról, megnyíltak a gyerekek egymás előtt. A bizalomséta nagy hangzavarral, kacagással telt – bizony nehéz vakon mások jóindulatára bízniuk magukat. A csoportrajz készítésekor a kezdeti összezördüléseket végül hatékony együttműködés követte.

A tanult játékok alkalmasak voltak arra, hogy a HH és HHH tanulóink a közös játék közben önfegyelmet, önérvényesítést, együttműködést, toleranciát, elfogadást, őszinteséget, bizalmat, türelmet, segítőkészséget tanuljanak.

A közös játék elősegítette az ötödik osztályosok közösségépítését is.

 

A program zárásaként mindenki elmondta, mi a véleménye az együtt eltöltött időről, hogy érezte magát, mit kapott, mit tanult a csoporttól.